Friss topikok

  • GhmLaura: @violababa: Hm, azért a fikázás túlzás, igazából nem olvastak még tőlem olyan bejegyzést, amely va... (2013.08.16. 07:44) Üdvözlet, olvasók!

Címkék

Archívum

Bambuc csodálatos világa

2013.08.16. 20:46 | GhmLaura | Szólj hozzá!

Amikor elkezdtem a bloggerek oldalsávjából kikeresni a Magyarokat, Bambuc többek közt is megtalálható volt. Őszintén, nagyon vártam, hogy írhassak róla, mert ő az egyik olyan gyűjtő (és eddig találataim közt az egyetlen), aki komoly kis összefoglalókkal is bővíti a blogját meglátogató érdeklődők tudását. Minden tiszteletem érte, a kutatómunka ugyanis biztos nem egy-két kattintás! Hát, olvassátok az ő válaszait!

 

Kérdés:Mióta foglalkozol babákkal?

Bambuc:

Körülbelül 2 éves volt a kislányom, amikor elkezdtem gyűjteni őket. Akkor még nem dolgoztam. Bár már vagy 20 éve beleszerettem a babákba, de csak most döntöttem el, hogy komolyabban fogok velük foglalkozni.

 

Kérdés:Most hány babád van?

Bambuc:Először nagyobb babákkal kezdtem, 35-50 cm magasakkal, majd Barbiekkal folytattam. Nagyobb babákból most talán 20-25 db van, Barbie típusúból, még 100 alatt:-)

 

Kérdés:Mi az, ami miatt megveszel egy babát?

 

Bambuc:Folyamatosan nézem más gyűjtők oldalát, inspirálódom, sokszor beleszeretek egy fotó alapján is egy babába, de komolyan utánajárok mindegyiknek, mielőtt megvenném.

 

Kérdés:Melyik a kedvenc babád?

 

Bambuc:Mindig a legutolsó, most épp egy 60-as évekbeli svájci művész, Sasha Morgenthaler babája. Nagyon különleges, titokzatos arcú baba. Szeretem a művészbabákat, olyan mintha egyedüli darab lenne, pedig sok van belőle, de nagyon gondosan vannak kidolgozva.

 

Kérdés:Láttam nálad nagyon régi babákat is, a sok munka, amit a helyrehozatalukkal töltesz, "kifizetődik"?

 

Bambuc:Nekem ez kikapcsolódás. Eddig még nem adtam el, csak egyetlen javított babát. Tudom, hogy mások ebből megélnek, szeretnék is babarestaurálást tanulni, de nálunk nincs mester, akihez mehetnék. Már kicsi koromban is szétszedtem az összes fellelhető babát a házban(nem volt sok), a szerkezet mindig érdekelt.

 

Kérdés:A ruházkodásukat úgy olvastam, magad oldod meg. Nem nehéz ennyi különféle babára ruhát készíteni?

 

Bambuc:Óh dehogynem, mindig le vagyok maradva. Szeretek varrni, kötni, horgolni, de most még kicsi a lányom, nem sok idő jut rá mellette. A legtöbb a régi ruhájában van. A neten sok szabásmintát lehet letölteni ingyen, ez azért nagy segítség a varráshoz.

 

Kérdés:A jobb sávban szép számú blogot láttam, ezek olvasása közben szoktál ritka kincsekre bukkanni?

 

Bambuc:Bizony, vannak kedvenc oldalaim, például Mandalina miatt kezdtem el hard plastic babákat gyűjteni, egy amerikai babagyűjtő anyuka blogja pedig folyamatosan tájékoztat arról, mit érdemes gyűjteni. Ha őt olvasom, akkor lelki útmutatót is kapok. A magyar blogokat is szeretem, nagyon kreatívak a lányok.

 

Kérdés:Üzennél valamit a még nem publikáló gyűjtők számára?

 

Bambuc: Ha valaki már gyűjt valamit, legyen az festmény vagy baba, kár lenne, csak magának tartogatni. Bátran neki kell vágni a blogírásnak, nem ördöngösség, sok barátra és még több ismeretre lehet szert tenni, és nem csak a babákról. Szóval hajrá!

 

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, és nézzetek szét nála is, a linkje bal oldalon megtalálható! 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitusznyuzda.blog.hu/api/trackback/id/tr785464133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása