Friss topikok

  • GhmLaura: @violababa: Hm, azért a fikázás túlzás, igazából nem olvastak még tőlem olyan bejegyzést, amely va... (2013.08.16. 07:44) Üdvözlet, olvasók!

Címkék

Archívum

Rókahegyen innen, hasmarsvölgyön túl

2013.08.23. 07:55 | GhmLaura | Szólj hozzá!

Igen, a csodás nyári vírus. Köszi szépen, nem hittem volna, hogy én ezt benyelem. De mégis. Viszont lassan egy hete vár a vázlatba mentett interjú, úgyhogy valamennyit leközlök. Csak, hogy ne unatkozzon senki. 

 Fricskamacska visszatérő név volt az interjúk közben, és ő az egyetlen Blogger, akit nem lehet igazából sehova sem besorolni. Mindenben benne van. Nyakig. Vagy fülig, mikor miről van szó. Ahogy faggattam, egyre több kérdés merült fel bennem: Hogy csinálja? Miért? Miről is beszéltünk, és hogy jutottunk el egy más témához? Magam sem értem. Mindenesetre, remélem, számotokra is érdekes interjúval szolgálhatok:

 Hány babád van?

Nem tudom. Igazából a Barbie babák száma száz után már nehezen követhető, az egyéb babákat pedig sosem számoltam meg. 

Azt meg tudod mondani, mi alapján veszel babát?

Persze! Legyen érdekes az arca. Onnantól mindegy, mi a márkája, vagy a mérete. Fogjon benne meg valami. Van, hogy csak azért veszek meg egy babát, mert abban a méretben nincs még, és kihívást látok benne, hogy tudnék rá ruhát szerkeszteni.

Azt láttam, hogy varrsz is. Tanultad?

Iskolai keretek közt soha, habár nem tudom, beszámít-e iskolának az az egy év, amit Kiskunhalason töltöttem, és csipkekészítőnek "tanultam". Amikor a pici gyerekem nagyobb lett, és nem volt rám szüksége, a rám szakadt szabadidőmet erre fordítottam. Volt internet, és rátaláltam a Picassa Webalbumokra, ahol rengeteg Barbie szabásminta volt. Az áttörést viszont az hozta meg, mikor a Burdától berendeltem öt csomag babaruha szabásmintát. Abban volt varrási útmutató, és hirtelen nagyon egyszerű lett minden. 

Azt mondod egyszerű. Azért egy Barbie ruha irtó pici! Nem gondolom, hogy egyszerű varrogatni 1-2 centis darabokat!

 Pedig az. Az olyan mütyűröket kézzel varrom, de van két szuper varrógépem, és megvannak az évek alatt összeszedett tapasztalat előnyei: mit tegyél, hogy azt a kicsiny anyagot egyáltalán el tudd kezdeni beszegni.Elárulom, több ív zsírpapírt használtam már el.De a tekercses nem jó, csak az ívben kapható. :)

 Gondoltál arra, hogy a varrásból megélj?

Persze, de én inkább abból szeretnék megélni, hogy másokat is megtanítok a "titkokra".  Már bele is kezdtem, csak van egy őrült nagy gond, az ingyenes weblap többnyire nem működik, azaz nem tudok olyan ütemben frissíteni, ahogy szeretnék.

Na várjunk csak. Van vagy öt blogod, és még egy weblappal is  foglalkozol??

Jó, most megfogtál. Igazából egy szívszerelmem van, a babagyűjtők, viszont oda nem akartam mindent bezsúfolni. A tündérujjak előbb volt, de szegény el van hanyagolva, ahogy a többi is. Ezt szégyellem, mert azért lettek létrehozva, hogy minden érdekes, amit csinálok, tapasztalok, vagy amire rájövök, máshova kerüljön fel. Viszont a Játékbabaszabóságot többnek szeretném mint egy  blog, és  most azon vagyok, hogy .hu weblap legyen belőle. Ez az ötödik gyerekem, ha lehet ezt mondani.

 Négy gyerek mellett hogy jut erre időd?

 Már a legkisebb is elmúlt három éves, tehát tulajdonképp ez nekünk az édes élet szakasz, a babakoron túl vagyunk. Nagyon türelmesen megvárják, ha épp valamit varrok, hogy befejezzem.

Vissza a varráshoz: mennyire tartod magad eredetinek? 

 Ez érdekes kérdés. Van, hogy látok egy ruhát, és lemásolom, mint pl. Zoé menyecskeruháját. Azt a Cayrola dobozáról koppintottam le. Viszont van, amit tényleg én álmodok meg, sokat rágódom rajta, és megszületik az a ruha, amit Elora viselt az esküvőjén. Arra különösen büszke vagyok, azóta meg pláne, hogy Gáspárné Bea ahhoz hasonlóban ment férjez. 

Mit szólsz a konkurenciához?

 ?? Az nekem nincs. Hegemony77 egészen más pályán ível mint én, viszont ő inspirált arra, hogy igenis, lehet ekkora, sőt sokkal kisebb méretben is varrni. Megint máshol abszolút nem látok Ken-re való holmikat, szóval ha egyszer arra jutok, hogy akkor el is adnék, szerintem ezt a vonalat céloznám be. 

És mi a véleményed, ha valaki lekoppint egy darabot, és sajátjaként adja el? 

Hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát. Ha egy neves tervező darabját másolod, az nagyon gyorsan szemet szúr a gyűjtők világában, mert ez egy olyan réteg, akik jobban figyelnek az ilyen apróságokra. Persze azt sem tartom tisztességesnek, ha ugyanaz a modell, csak épp egy-két helyen meg van variálva. Nem azt mondom, hogy védessünk le minden pólót, vagy nadrágot, csak ne mondjuk azt, hogy mindent én találtam ki, ha nem így van. Sajna láttam már rossz példát, és nagyon meg is lepett a dolog.

Egyelőre ennyi, de lesz még mit olvasni. Fricskamacska blogját az oldalsávban megtalálhatjátok, ahogy a baba ruha varró "tanintézményét" is. Ahogy nézegettem, megjött a kedvem nekem is varrni, de ahhoz kellene egy baba talán :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fitusznyuzda.blog.hu/api/trackback/id/tr835472114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása